tiistai 6. elokuuta 2013

Hukassa olemisesta.



Tulee aikoja, kun ollaan hukassa.
Tuntee olevansa vieras omassa mielessään ja ruumiissaan.
Ei oikein tiedä mihin päin pitäisi kulkea.

Aijemmassa kirjoituksessani vähän jo puhuinkin, mutta hienon juoksukouluputkeni katkaisi taas yllätys! yllätys! sairastuminen!

Vedin 4 viikkoa ihan täysillä ja hyvällä mielellä. Tuli muuton aika ja se stressin määrä teki sitten temput. Tuli armottomat vatsakivut, kuume, voimattomuus, pahoinvointi, kipukohtaukset jotka itkettävät.

Sain lähetteen gastroskopiaan ja vatsan ultraan. Gastroskopia oli hyvin epämiellyttävä kokemus, kun keho yrittää kaikin keinoin tapella vastaan putken työntämistä vatsalaukkuun. Siellä on nyt sitten arpeutunut ja särkylääkkeiden polttama vatsalaukku. Tarkat koepalatulokset saan 15.8..

Mun mielen on vallannut jonkin sortin katkeruus. Yritän kokoajan niin paljon. Tahdon liikkua ja syödä hyvin. Tasapaino tuntuu ihan mahdottomalta. Viime talven sairastaminen ja PCO:n aiheuttama särkylääkekierre on aiheuttanut lisäseuraamuksia. Minun on vain käsketty syödä uudestaan ja uudestaan kuureja tulehduskipulääkkeitä varoittamatta niiden seurauksista. Nyt on todennäköisesti tiedossa pitkät lääkehoidot, muusta en tiedä. Päälle kaksi kuukautta olen kokeillut paria lääkettä ja pahimmat kivut ovat nyt selätetty. jos jätän syömättä lääkkeitä kivut palaavat.

Kaikesta huolimatta, yritän taas.
Starttasin lenkkeilyn, tuntuu ihanalle.
Pitää alkaa kokeilla mitä vatsa kestää.

Olen muutenkin hukassa elämäni kanssa. Tavoitteiden kanssa. Mitä haluan. Millainen ihminen tahdon olla? Mikä on minulle oikeasti tärkeää? Tarvitseeko minun karsia jotakin? Tarvitseeko minun lisätä jotakin?

Syksy on hiukan pelottava. 
En päässyt kouluun.
Ei ole töitä.
Eduskunnan päätökset ahdistaa.
Muutokset ahdistaa.
Miten alan liikkua, kun lenkkikausi loppuu?
Osaanko enää luennoida, kun tulee keikkoja?
Saanko pidettyä kaikki langat käsissäni?
Miten tämän arjen järjestää, kun mies on töissä ja iltaisin koulussa.

Olkoon sitten välivaihe. Mietitään näihin kysymyksiin ratkaisuja. Kun ne selviää alkaa todennäköisesti kaikki valkenemaan.


Tämä video tulee olemaan ohjenuorani <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti